Lena Svensson

arbetsförmedligen i morgon

Kategori: skola & jobb

Då var ännu en helg borta. Tiden går så grymt snabbt nu, så jag hinner inte med. Nu har jag varit arbetslös sen den 12 juni. Det är en rätt lång tid! Men i morgon ska jag till arbetsförmedligen. Har man inte hittat något jobb efter ca 3 månader sen man anmälde sig där så ska dom tydligen hjälpa en att hitta någon praktik. Det är jättebra att dom kan hjälpa en med det, men jag vet inte om det är det jag behöver. Hade jag bott någon annanstans så hade det nog hjälp mig, men inte i lilla Ljusdal.

Eftersom jag funderar på att söka till internationell inköpare så behöver jag erfarenhet från en modebutik. Här finns knappt några klädaffärer. Det finns sammanlagt två butiker jag kan tänka mig att praktisera på. Sen är det mest butiker för äldre. Sen om jag skulle få praktisera på en av dessa butiker (fifty fifty eller hannas/christina & co), vad finns det egentligen att göra där? Det är så små äffärer så tror inte det kommer finnas något för mig att göra :p

Men jag försöker att vara positiv. Det kan bli hur bra som helst. Men det jag helst vill är att flytta till enköping och börja jobba där. Men det kan jag inte eftersom jag inte har några pengar. Får se hur det går i morgon, kanske kan man söka nått bidrag så att man klarar av att flytta? Nej inte vet jag, som sagt vi får se i morgon :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: