Lena Svensson

jobba eller plugga?

Kategori: skola & jobb

Jag vet verkligen inte vad jag vill, eller jag ändrar mig varje dag känns det som. Jag vill tjäna pengar, men samtidigt vill jag fortsätta plugga så att jag kan få ett jobb som jag verkligen trivs med sen. Funderade på komvux nu till hösten, men det känns inte kul att fortsätta som vanligt igen. Med 1050 kr i månaden plus att jag måste köpa busskort för pengarna, vilket betyder att jag kommer blir ännu fattigare än tidigare. Man måste vara 20 år för att kunna få mer bidrag, och jag är 19 år och 6 månader. Jag får alltså mycket mindre pengar bara för att jag har 6 månder kvar. Det är så sjukt, jag ser inte anledningen för det? Och vill jag jobba, finns det ens några jobb?

Jag måste göra mina val snart. Antingen fortsätta plugga och få 1050 kr i månaden eller vänta och jobba i ett år och börja plugga nästa höst. Nu önskar jag nästan att jag gick i skolan fortfarande.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: